tisdag 27 oktober 2009

Vila och minusgrader...

Hundarna fick vila igår måndag. De har kämpat bra och hittills har de sprungit lite drygt 40 mil under oktober månad. Den sista veckan har varit slitsam för hundarna då temperaturen pendlat mellan 5 och 8 grader, så därför var gårdagens vilodag ett välkommet avbrott både för hundarna och mig.
Tyvärr sträckte jag vaden ganska illa på barmarkstävlingarna helgen den 3 & 4/10 så den som ligger sämst till med träningen nu är mushern himself. Bara två lätta joggpass under oktober månad och jag haltar fortfarande. Jag masserar och stretchar men det vill inte släppa i vaden så till helgen blir det till att ta fram cykeln för det fungerar som träning märkter jag då jag cyklade med när Christina körde spannet i söndags.
I dag så blev det en fantastisk kvällstur i skymningen. Hundarna gick som tåget utan extra draghjälp av något vilt. En dags vila och termometern på minussidan kanske är förklaringen till att vi blåste runt 23 km på 1 h och 45 min inkl två st. stopp för vattning och ett för vattning/snacks!! Måtte det bli minusgrader på Femundlöpet...
Jag ska försöka palta mig upp i morgon bitti så jag hinner med en korttur på 12 km innan jag åker till min syster i Mjölby. Jag kommer att besöka henne t o m fredag denna vecka så det blir nästan hundfritt (jag tar med mig en som sällskap :-)). Förhoppningsvis så vågar sig Christina ut på åtminstone en tur under tiden annars lär väl hundarna koka över av all överskottsenergi de får om det blir tre vilodagar på raken... :-).

2 kommentarer:

  1. Hoppas du svänger förbi här då när du ändå är i Mjölby, det är ju precis intill ju. Hoppas vi ses./ Linda

    SvaraRadera
  2. Tack för ett mycket trevligt besök, Håkan.
    Hoppas vi har vägarna åt era håll också någon gång.
    Fortsätter att följa dig här med spänning och så hoppas vi att vi ses något till vintern.
    Hälsa Christina också.

    SvaraRadera