lördag 26 september 2009

Coolt i spannet men varmt i luften...

I går kväll nattade jag riktigt tidigt för jag hade tänkt mig säsongens första 3-milare idag med start runt kl. 06.00. Klockan på ringning halv 6, kikar ut och konstaterar moln på himlen och det känns inte höstlikt i luften. Besviken konstaterar jag att termometern redan visar 9,8 grader.
Långturen får vänta, vi gör ett nytt försök i morgon.
I stället blev det 12 km med 10-spann. Starten idag var klockren, hundarna kopplades in i bättre ordning och husse var lugnare. Turen på 12 km är en väg ut, till ca 2,5 km och sedan ytterligare 3,5 km till vändpunkten, där jag vattnar/snacksar hundarna. Samma 3,5 km tillbaks, och så en annan 2,5 km-slinga hem.
På 3,5 km-sträckan fanns något som jag inte såg men det eggade hundarna till intervallkörning. En rejäl tempohöjning under en km på vägen ut och på samma sträcka under hemvägen. Det är stort att känna trycket i spannet vid sådana tillfällen och det hade varit kul om hastighetsmätarn fungerat... Jag kom att tänka på att det är ju bara 3 månader kvar till jul och två månader tills jag fyller år - en hel kortlek... (utan jokrar) - så det borde väl vara dags att skriva önskelista - och en GPS att ha med sig vid hundkörning vore mumma... Hoppas släkten läser min blogg :-)...

1 kommentar:

  1. Kul att läsa lite om din träning, här är det ännu varmare så var glad för att temperaturen är bättre där du bor än här.Men vi försöker köra när det går dock inte så långt för det är för varmt för det. Härligt att läsa att även mammorna är tillbaka i spannet, det lovar ju gott för vintern iallafall.Kommer med spänning att läsa din blogg inför vinterns strapatser - skojigt.
    Hoppas din släkt läser bloggen din inför jul och födelsedag, tyckte det var kul skrivet.

    Lycka till med fortsatta träningen och tävlingen sedan.
    Hälsningar Linda med snötroll

    SvaraRadera